۵ نکته برای تبدیل استرس به یک ابرقدرت

۱۴۰۰/۱۰/۱۵

مطالعات نشان داده‌اند که اضطراب و استرس می‌تواند برای تقویت انعطاف‌پذیری فیزیکی و عاطفی، افزایش هوش اجتماعی و بهبود مهارت‌های خلاقانه‌تان استفاده شود.

در اینجا مجموعه ای از نکات برای تبدیل استرس به یک ابرقدرت اجتماعی آورده شده است:



محرک های استرس خود را بشناسید
وقتی کاملاً از آنچه شما را مضطرب می کند آگاه باشید، می توانید انرژی انگیزشی خود را بهتر هدایت کنید. به ترتیب، و در کنار هر موقعیت، جدیدترین رویداد، فکر یا خاطره ای را که باعث اضطراب و استرس شما شده است، بنویسید، سپس احساس خود را در مورد هر محرک بنویسید.

به این فکر کنید که چرا هر دوی این نگرانی ها را دارید. آیا نگرانی در مورد پول را از والدین خود به ارث برده اید؟ آیا اضطراب اجتماعی شما ناشی از اتفاقات در مدرسه است؟ حال آن رویداد یا باور منفی را تفسیر کنید.



ترس های خود را مجدداً تنظیم کنید
بسیاری از ما مجموعه‌ای از ترس‌ها داریم که ما را آزار می‌دهند، اما مطالعات نشان می‌دهد که تجسم یک نتیجه مثبت به شما توانایی شناختی بیشتری برای مقابله می‌دهد. سعی کنید این کار را یک بار در روز انجام دهید، یکی از ترس‌های رایج خود را در نظر بگیرید و پنج دقیقه را صرف تمرکز بر روی آن کنید. نفس عمیق بکشید، چشمان خود را ببندید و یک نتیجه مثبت از اضطراب را تصور کنید و نتیجه مثبت را با صدای بلند بیان کنید.



برای هر احتمالی برنامه عملی بسازید

به جای مضطرب شدن و استرس، سعی کنید ترس های خود را به عمل تبدیل کنید. به یک هدف فکر کنید و نگرانی های خود را در مورد آن یادداشت کنید، هر گونه خطر بالقوه و سناریوهای منفی را ذکر کنید، لیستی از اقداماتی که می توانید برای رسیدگی به هر مورد انجام دهید تهیه کنید و هر اقدام را به عنوان انجام شده علامت گذاری کنید، و باید به نقطه ای برسید که شما از تنش عصبی استقبال می کنید زیرا دقیقاً می دانید در این مورد چه کاری می توانید انجام دهید.



از این حس برای تقویت خلاقیت استفاده کنید
اضطراب منفی می تواند خلاقیت را متوقف کند، با این حال، احساسات دردناک اغلب می تواند منجر به افزایش خلاقیت شود، و شما را مجبور می کند برای یافتن راه حل ها عمیق تر کاوش کنید. سعی کنید روی میزان اضطراب خود تمرکز کنید. اگر نگرانی را انکار کنید، استفاده از آن را برای همیشه از دست خواهید داد. نشستن با اضطراب و ناراحتی به شما امکان می دهد به آن احساس عادت کنید و یاد بگیرید که می توانید از آن جان سالم به در ببرید. سپس می توانید تصمیم بگیرید که چگونه عمل کنید.



همدلی را پیدا کنید

از احساس تشدید اضطراب برای کمک به ارتباط با دیگران استفاده کنید. حتی بهتر از آن، می توانید همیشه همدلی را به یک ابرقدرت تبدیل کنید، زیرا اضطراب شما ناشی از یک خاطره بد است. کسی را که از او سپاسگزار هستید به خود یادآوری کنید و یادداشتی بفرستید و توضیح دهید که چرا از او سپاسگزار هستید. ممکن است بسیار کوتاه باشد، اما باعث قدردانی و تقویت رابطه شما با این شخص خواهد شد.
..