اختلال دو قطبی: مهمترین درمان های طبیعی

۱۳۹۹/۱۱/۵
درمان اختلال دو قطبی نه تنها از طریق داروها انجام می شود ، بلکه دنیای طب جایگزین مثل روش های طبیعی، راه دیگری برای مقابله با اختلال دو قطبی است که در زیر به تفصیل توضیح خواهیم داد

اختلال دو قطبی یک بیماری جدی روانپزشکی است که با طغیان شدید احساسی و افسردگی شدید مشخص می شود. بیشتر بیماران تحت درمان با داروهای روانگردان مانند تثبیت کننده های خلقی و داروهای ضد روان پریشی قرار می گیرند.
اختلال دو قطبی: مهمترین درمان های طبیعی
.

در حالی که بسیاری از بیماران فقط داروهای معمولی را انتخاب می کنند ، افرادی هستند که به داروی جایگزین روی می آورند یا هر دو را با هم ترکیب می کنند. اینها مهمترین انواع درمانهای موجود هستند:

درمان با طب سنتی
درمان پزشکی متعارف بخشی اساسی در درمان اختلال دو قطبی است. درمان می تواند کوتاه مدت یا طولانی مدت باشد ، اما در هر صورت بدون دارو مجاز است.
نکته اصلی یافتن یک درمانگر واجد شرایط است که از نظر نوع درمان مورد نیاز تجربه داشته باشد. اینها مهمترین گزینه ها هستند:

۱- درمان شناختی-رفتاری (CBT)
این یک گزینه درمانی مناسب در کوتاه مدت است ، زیرا کسب مهارت برای مقابله با افکار و فرضیات روزمره را به بیمار می آموزد.

درمان CBT با هدف تغییر عادات تفکر شما بدون استفاده از داروی اضافی انجام می شود.

۲- روان درمانی برای روابط شخصی
این نوع درمان ممکن است طولانی شود. این درمان برای افرادی که سالها از مشکلات شخصی رنج می برند و باعث ایجاد وضعیت روانشناختی آنها می شود مفید است.

۳- نور درمانی
اختلال حسی فصلی یک پدیده شناخته شده و رایج در دوره های نور خورشید ضعیف است ، مانند مناطق زمستانی یا سرد ، نور درمانی مصنوعی راه حل خوبی برای چنین مواردی است.

یک مطالعه اخیر نشان داد که نور درمانی در برابر اختلال دو قطبی نیز موثر است و در درمان از دستگاهی برای شبیه سازی طلوع آفتاب و یک جعبه نور برای کنترل میزان نوری که بیمار دریافت می کند ، استفاده می شود.

درمان برای بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی کاملاً بدون خطر نیست ، زیرا ممکن است باعث بروز موارد شیدایی شود و شما باید قبل از شروع درمان با پزشک خود مشورت کنید.

۴- ورزش و حرکت
فعالیت بدنی یک درمان طبیعی موثر برای افسردگی ، مشکلات خواب و حتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با درد است.ترکیب فعالیت بدنی با برنامه های روزمره راهی عالی برای درمان اختلال دوقطبی بدون دارو است.

کارهای روزمره ، فعالیت بدنی ، اوقات اختصاص داده شده به خانواده و دوستان و خواب خوب در شبانه روز همه از معادله های موفق در حفظ خلق و خوی پایدار و کاهش دفعات دوره های شیدایی و افسردگی هستند.

درمان با گیاهان دارویی
ابتدا باید قبل از استفاده از گیاهان دارویی با یک پزشک واجد شرایط مشورت کنید! در اینجا لیستی از مهمترین موارد برای درمان و کنترل اختلال دوقطبی آورده شده است.

این گروهی از گیاهان دارویی است که (به گفته درمانگران گیاهان دارویی) در برابر علائم بیماری های مختلف روانی ، مانند اختلال دو قطبی موثر هستند.

با این حال ، گیاهان دارویی عصاره های گیاهی بسیار قدرتمندی هستند و بنابراین استفاده از آنها خطر ایجاد عوارض جانبی خطرناک را به همراه دارد.

بنابراین ، مهم است که قبل از شروع درمان با گیاه درمانی با پزشک مشورت کنید ، به خصوص اگر در آینده درمان فیزیکی با دارو درمانی برای اختلال دو قطبی ترکیب شود.

انواع موثر این گیاهان

۱- کوهوش سیاه (Cimicifuga racemosa)
گاهی اوقات برای افراد مبتلا به اختلالات خود ایمنی برای درمان بیماری های التهابی که بدن ایجاد می کند استفاده می شود.

ترکیب فعال موجود در کوهوش سیاه حاوی گیرنده استروژن است و بنابراین ممکن است فعالیت هورمونی را تحریک کند.

۲- دامیانا (دامیانا آفرودیسیاکا)
دامیانا یک گیاه دارویی سنتی برای درمان افسردگی است و به عنوان محرک میل جنسی نیز شناخته می شود.

بر روی سیستم هورمونی عمل می کند و تمایل به تحریک انرژی دارد که ممکن است در بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی خطرناک باشد.

۳- جینکو بیلوبا
اعتقاد بر این است که عصاره ای از درخت جینکو حافظه را بهبود می بخشد ، و برخی شواهد بالینی برای تایید این باور وجود دارد.

علاوه بر این ، جینکو یک آنتی اکسیدان است و برای درمان زوال عقل نیز استفاده می شود ، زیرا باعث افزایش جریان خون در مغز می شود.

۴- جینسینگ
جینسینگ معروف یک گیاه دارویی است که دارای یک اثر تحریک کننده است که ممکن است به درمان افسردگی همراه با خستگی شدید کمک کند.

۵- گوتوکولا (Centella asiatica)
گیاه گوتوکولا یک محرک گیاهی است که برای افسردگی و اضطراب توصیه می شود .

۶- شیرین بیان و پیچک
شیرین بیان و پیچک هر دو تولید هورمون ها را افزایش می دهند ، از جمله هورمون هایی که در سیستم هضم و مغز فعال هستند.

۷- خار مریم
این گیاه یک گیاه دارویی است که در درمان مشکلات افسردگی محبوبیت زیادی کسب کرده است ، که توسط بسیاری از مطالعات و تحقیقات پشتیبانی می شود.

اما در استفاده از آن باید احتیاط کرد ، خصوصاً اگر همراه با دارو درمانی برای اختلال دو قطبی یا هر داروی دیگری باشد که ممکن است بر سطح سروتونین در بدن تأثیر بگذارد .

اگرچه بیشتر گیاهان دارویی نسبتاً بی خطر هستند ، اما باید قبل از استفاده از آنها با پزشک مشورت کنید زیرا برخی از گیاهان برهم کنش منفی دارند و در صورت ترکیب با داروها بدن را به خطر می اندازند و استفاده نادرست از آنها ممکن است عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کند.
..