مطالعات تایید می کنند که گریه برای سلامتی شما مفید است

۱۳۹۹/۸/۱۸
برخی بر این باورند که گریه دلیل ضعف است ، اما در حقیقت اینگونه نیست و حتی این مطالعه نشان داد که ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد.

نتایج یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله علمی (Emotion) نشان داد که گریه می تواند بر سلامتی شما تأثیر مثبت بگذارد.
مطالعات تایید می کنند که گریه برای سلامتی شما مفید است
.

محققان براساس این مطالعه توضیح دادند که در طول آزمایش ، سگی از شرکت کنندگان فیلم های غم انگیزی را تماشا می کند و سپس دستان خود را در آب یخ می گذارد و محققان متوجه می شوند کسانی که هنگام تماشای این کلیپ ها گریه می کنند ، بدن آنها در مقایسه با دیگران با آب یخ برخورد بهتری دارد.

محققان خاطرنشان كردند: گروهی كه گریه می كردند در مقایسه با افراد دیگر میزان تنفس و تحمل بیشتری داشتند.

محققان گزارش دادند که گریه به عنوان مکانیسمی عمل می کند که به بدن در روند سازگاری و بهبودی کمک می کند و این ممکن است به دلیل تغییرات روانی باشد که در هنگام گریه رخ می دهد.

در جایی که اعتقاد بر این است که گریه به بدن کمک می کند تا از شر سموم خلاص شود ، و همچنین استرس و مسائل روانی دشوار را کاهش می دهد .

در طی این آزمایش ، محققان تأیید کردند که زنان بیشتر از مردان گریه می کنند و پس از بررسی میزان کورتیزول در شرکت کنندگان ، دریافتند که کسانی که گریه می کنند نسبت به دیگران سرعت تنفس و ضربان قلب طبیعی دارند.

در نتیجه ، محققان گزارش دادند که این تأثیر ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد ، اما به طور کلی گریه ممکن است برای سلامت روحی و جسمی مفید باشد.
..