چگونه شخصیت پسر نوجوانم را تقویت کنم؟

۱۴۰۰/۱۲/۱۱
نوجوانی زمانی شروع می شود که کودکان تغییرات جسمی و عاطفی زیادی را تجربه می کنند و ایجاد اعتماد به نفس برای کمک به نوجوانان برای رسیدن به اهدافشان، ایجاد روابط بهتر و انعطاف پذیری در برابر چالش ها ضروری است.

والدین نقش مهمی در تعیین شخصیت فرزندان و هدایت آنها به راه راست دارند، بنابراین والدین باید حامی نوجوانان خود باشند و به آنها احترام بگذارند، قدردانی کنند و آنها را به خوش بینی تشویق کنند.
اعتماد به نفس مهمترین رمز موفقیت یک نوجوان در زندگی است

اعتماد به نفس مهم ترین رمز موفقیت یک نوجوان در زندگی است و به او توانایی رویارویی با زندگی و چالش های آن و ایجاد پیوندها و روابط بهتر و در عین حال فردی متعادل را می دهد. بیشترین نقش را در کمک به نوجوانان در ایجاد اعتماد به نفس و شکل دادن به شخصیت آنها دارند.

در اینجا 10 نکته برای افزایش اعتماد به نفس نوجوانان آورده شده است :
1. احترام بگذارید:

یک نوجوان دیگر کودک نیست، او نیز مانند هر بزرگسال دیگری سزاوار احترام است و در خطاب به یک کودک نوجوان باید همیشه احترام گذاشت و با مشکلات و ترس های او همیشه اهمیت داد. و ترس های نوجوان را به عنوان دغدغه دوران کودکی نادیده نگیریم.
2. اغلب تمجید کنید:

شما باید نوجوان خود را بسیار تحسین کنید، این امر اعتماد به نفس او را افزایش می دهد و او را تشویق می کند که دفعه بعد بهتر عمل کند.
3. از انتقاد بپرهیزید:
نوجوانان اغلب انتقاد را به عنوان کنایه می بینند

از انتقاد باید پرهیز کرد، زیرا می تواند به اعتماد به نفس نوجوان آسیب برساند و باید برای نشستن و گفتگو با آنها وقت گذاشت.

نوجوانان اغلب انتقاد را کنایه می دانند و وقتی انتقاد اجتناب ناپذیر است، مادر باید مراقب لحن صدای او باشد.
4. اجازه دهید نوجوانتان سرگرمی های خود را داشته باشد:

نوجوان باید تشویق شود تا در سرگرمی های خود شرکت کند و در هر کاری که دوست دارد و لذت می برد برتر باشد.
5. از دوستی ها حمایت کنید:
شما نمی توانید کنترل کنید که نوجوان شما چه نوع دوستانی دارد

شما نمی توانید نوع دوستان نوجوان خود را کنترل و انتخاب کنید، اما شخصیت دوستان بر اعتماد به نفس نوجوان تأثیر می گذارد.
6. نه به تقلید:

با شروع نوجوانی، بسیاری از دختران نوجوان تمایل به تقلید از مدل ها و افراد مشهور دارند و ناتوانی نوجوان در انجام این کار اعتماد به نفس او را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد و مهم است که دختر نوجوان خود را متقاعد کنید که ظاهر مهم نیست
7. تمرکز بر نقاط قوت:

به نوجوان خود بیاموزید که باید بیشتر روی نقاط قوت خود تمرکز کند. او را با همسالان، دوستان و برادران خود مقایسه نکنید. زیرا مقایسه باعث ایجاد رقابت می شود.

به نوجوان خود بفهمانید که تنها رقابت او با خودش است. و بهترین راه برای انجام یک کار بهتر این است که روی نقاط قوت خود تمرکز کنید.
8. به آنها بیاموزید که قوی تر باشند

به نوجوان خود بیاموزید قبل از اینکه آزار و اذیتی بر اعتماد به نفس او اثر بگذارد تحمل کند و باید به او بیاموزید که قلدری به هیچ وجه نمی تواند به او آسیب برساند و اعتماد به نفس او را تحت تاثیر قرار دهد.
9. از نوجوان خود حمایت کنید.

توجه داشته باشید که حرکات و چیزهای کوچکی که می گویید اعتماد به نفس نوجوان شما را افزایش می دهد. نوجوان شما باید بداند که شما همیشه در کنار او هستید، مهم نیست که چه باشد، حمایت مادر به عنوان یک کاتالیزور برای اعتماد به نفس نوجوان شما عمل می کند.
10. برخورد مثبت با همه مشکلات

در پایان، والدین باید با همه مشکلات برخورد مثبت داشته باشند و توجه داشته باشند که مرحله است و می گذرد. زیرا مشکلات نوجوانان بخشی از روند رشد نوجوانان است. پس پدر و مادر باید صبورتر باشد.


63613
..