زندگی در یک خانه با مادر شوهر ممکن است از باروری شما بکاهد

۱۳۹۹/۸/۲۴
مطالعه جدیدی که به تازگی توسط محققان دانشگاه وین انجام شده و در مجله Royal Society Open Science منتشر شده است ، نشان می دهد زنی که با مادرشوهرش در یک خانه زندگی می کند ممکن است فرزندان کمتری نسبت به زنی که در یک خانه جداگانه زندگی می کند داشته باشد.

این مطالعه آنچه را که بسیاری از تحقیقات قبلی در مورد این واقعیت که وقتی عروس و مادر شوهرش در یک خانه زندگی می کند ممکن است زنان را به فرزندآوری بیشتر ترغیب کند، مورد بحث قرار دهد.
زندگی در یک خانه با مادر شوهر ممکن است از باروری شما بکاهد
.

این نتایج پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات نزدیک به ۲.۵ میلیون زن در سراسر جهان به دست آمد ، جایی که محققان دریافتند میزان باروری در زنانی که با مادر شوهرها در یک خانه زندگی می کنند پایین است.

محققان این امر را به این واقعیت نسبت می دهند که ، در بیشتر موارد ، زن فقط در سنین پایین با مادر یا مادرشوهر خود زندگی می کرده است ، به این معنی که او (مادر شوهر) نیز فرزندان خود را برای تربیت دارد ، بنابراین روند تربیت مادربزرگ (مادرشوهر) برای فرزندان خود بر تربیت نوه های او اولویت دارد ، که ممکن است باعث کاهش میل یک زن (عروس) در مورد بچه دار شدن شود ، زیرا ممکن است احساس کند از مادر شوهر یا مادرش که با او زندگی می کند پشتیبانی آموزشی کافی دریافت نخواهد کرد.

شایان ذکر است که اطلاعات تجزیه و تحلیل شده تقریباً از ۱۴ کشور در سراسر جهان از جمله عراق ، ایالات متحده آمریکا و آرژانتین جمع آوری شده است.

برای محققان روشن بود که تفاوتهای بزرگ بین این جوامع واضح است. در حالیکه مشخص شد تقریباً ۱.۴۷٪ از زنان آمریکایی با مادر شوهر زندگی می کنند ، این درصد در کشورهایی مانند عراق افزایش یافته است ، به طوری که ۵۳٪ زنان متاهل در یک خانه مشترک با خانواده شوهر از جمله مادر شوهر زندگی می کنند.

مطالعات متعدد قبلی (آلمانی و انگلیسی) نشان داده بودند که این نتایج کاملاً معکوس شده است ، زیرا آنها نشان می دهد که زندگی با خانواده همسر باعث افزایش سطح باروری و افزایش تعداد باروری در یک خانواده می شود.
..