چطور دست از جلب توجه برداریم؟

۱۳۹۹/۸/۱۹
همه دوست دارند بعضی وقت ها به آنها توجه شود. با این حال ، شما ممکن است شخصی باشید که نیاز به توجه بیش از حد را احساس می کنید.
چطور دست از جلب توجه برداریم؟
. افرادی که جلب توجه می کنند ، غالباً تمایل به توجه دارند تا راههایی را که احساس ناکافی بودن یا عدم اطمینان نسبت به خود دارند جبران کنند. اگر در مورد راه های جلب توجه خود آگاهی دارید ، روش هایی وجود دارد که می توانید خود را برای جلوگیری از این رفتارها تمرین دهید.

روش ۱

خود را به روشهای سالم معرفی کنید

یک کار هنری خلاق را تمرین کنید. افرادی که جویای توجه به حساب می آیند تمایل دارند به شیوه هایی غیراصولی رفتار کنند. آنها کارها را برای توجه انجام می دهند ، نه اینکه صرفاً بودن یا بیان اینکه واقعاً چه هستند. انجام کاری خلاقانه راهی عالی برای بیان واقعی خود و تمرین خود بودن است. می توانید هر شکلی را که می خواهید انتخاب کنید ، از جمله نقاشی ، نوشتن ، ساخت موسیقی ، آواز خواندن یا تمرین یک کاردستی.
اگر قبلاً هرگز کاری خلاقانه انجام نداده اید ، نترسید. چیزیرا که به آن علاقه دارید امتحان ، حتی اگر نمی دانید در آن مهارت دارید.
به یاد داشته باشید که شما این کار را برای خود انجام می دهید. تمرین کنید که بدون ایجاد نگرانی درباره آنچه دیگران فکر می کنند ، خلاقیت خود را ابراز کنید یا برنامه ای برای نشان دادن آنچه که می سازید ، داشته باشید.

از رسانه های اجتماعی به طور سازنده استفاده کنید. افرادی که به دنبال جلب توجه هستند اغلب می توانند از شبکه های اجتماعی سو استفادهاستفاده کنند. استفاده از رسانه های اجتماعی برای برنامه ریزی با دوستان و در جریان بودن اتفاقات فعلی اشکالی ندارد. با این حال ، اگر متوجه شدید که فقط برای جلب توجه از آن استفاده می کنید ، باید قبل از ارسال مطلب در مورد آن تجدید نظر کنید.
توجه کنید که آیا بیشتر پست های شما به نظر می رسد رجزخوانی است ، یا مانند خودنمایی است.
یک پست جلب توجه کننده می تواند این باشد: "همیشه بیشترین سرگرمی را با جالبترین دوستان جهان داشته باشید !!" ، در حالی که می توانید در عوض تصویری از دوستان خود ارسال کنید و بنویسید: "خیلی ممنون از داشتن چنین دوستان عالی در زندگی من. "
اگر به پشتیبانی نیاز دارید ، به جای نوشتن چیزی مانند: "بدترین روز از زندگی هرکسی می توانست باشد ، من میخواهم تنها باشم و بمیرم" می توانید بنویسید ، "من امروز واقعا یک روز وحشتناک داشتم.می توانم صحبت کنم؟ " اشکالی ندارد که مستقیماً از رسانه های اجتماعی درخواست پشتیبانی کنید.

روی دیگران تمرکز کنید. وقتی همیشه به دنبال جلب توجه هستید ، بیشتر تمرکزتان روی خودتان است. برای تغییر این مسئله ، سعی کنید روی دیگران تمرکز کنید. خیلی راه ها برای انجام دادن این وجود دارد. می توانید با افرادی که به آنها علاقه دارید ، داوطلب شوید یا حتی وقت خود را صرف یادگیری دیگران کنید.
می توانید وقت خود را در آشپزخانه سوپ یا خانه بازنشستگی داوطلب کنید. همچنین می توانید در کتابخانه محلی خود داوطلب شوید ، برای بچه ها کتاب بخوانید یا بعد از مدرسه در انجام تکالیف به دانش آموزان کمک کنید.
با دوستان و خانواده خود وقت بگذارید و از آنها در مورد زندگی خود بپرسید. به یاد داشته باشید که چقدر به آنها اهمیت می دهید و وقت خود را صرف سرمایه گذاری در صحبت های آنها کنید.
با این حال ، خود را با دیگران مقایسه نکنید ، زیرا این اغلب منجر به عدم کفایت می شود. معمولاً مقایسه ها تجربیات روزمره شما را در برابر کار های برجسته دیگران قرار می دهد ، که می تواند احساس بدی نسبت به خود ایجاد کند. این می تواند باعث شود شما بیشتر به دنبال جلب توجه باشید.

روش ۲

ایجاد تغییرات مثبت

خودت را به خاطر اشتباهاتت ببخش. حتی درمورد اشتباهاتی که مرتکب شده ایم احساس بدی می کنیم ، بسیاری از مردم بارها و بارها آن چیزها را در ذهن خود پخش می کنند. به خود اجازه بخشش دهید ، و ببینید چه چیزهایی را می توانید از اشتباهات خود بیاموزید.
شما نمی توانید گذشته را تغییر دهید ، اما می توانید از آن درس های ارزشمندی بگیرید. به خود بگویید چقدر عالی است که چیز جدیدی یاد گرفته اید و می توانید در آینده روش انجام کارها را تغییر دهید.

اگر زمان خاصی را به خاطر می آورید که در گذشته به طرزی برای جلب توجه عمل می کردید ، خود را نیز برای این موارد ببخشید. این واقعیت که شما می توانید این رفتارها را تصدیق کنید ، به این معنی است که می توانید برای جلوگیری از آنها در آینده تلاش کنید.

با خودتان مهربان باشید. درست انگار که با دوستی که روز سختی داشته است ،‌با خودتان صحبت کنید. با خود بگویید: "من می دانم که آن زمان بهم ریخته ام اما در آن لحظه تمام تلاشم را می کردم. همه گاهی اوقات به هم می ریزند. اشکالی ندارد و من دفعه دیگر سعی می کنم کارهای مختلف را انجام دهم."

ذهن آگاهی را تمرین کنید. ذهن آگاهی به تلاش برای ماندن در هرجایی که هستید ، بدون گم شدن در افکار یا احساساتی که شما را از لحظه دور می کنند ، اطلاق می شود. ذهن آگاهی اغلب از طریق تکنیک های مراقبه انجام می شود. با این حال ، روش های زیادی برای تمرین ذهن آگاهی وجود دارد.
اگر مدیتیشن برای شما مناسب نیست ، با مشاهده احساسات جسمی که تجربه می کنید ، ذهن آگاهانه تمرین کنید. اگر احساس گناه ، شرمندگی یا خاطرات ناخوشایند باعث پرت شدن حواس شما می شود، فقط به لباسی که روی پوستتان است و حسی که دارید یا پایتان را که روی زمین است توجه کنید.

متعهد به ایجاد تغییر. تقریباً غیرممکن است که تغییری در خود ایجاد کنیم ، اگر آگاهانه متعهد به انجام این کار نشویم. اگر می خواهید رفتار جلب توجه خود را تغییر دهید یا از بین ببرید ، برای انجام این کار تعهد دهید و گام های خاصی را برای رسیدن به آن هدف بردارید.
تعهد خود را بنویسید. می توانید آن را در یک تقویم قرار دهید ، روزی را که متعهد می شوید شروع به کار کنید
اهداف روزانه یا هفتگی را بنویسید ، مانند: "من هر روز پنج دقیقه مراقبه می کنم" ، یا "هر هفته ، ۵ ساعت از وقت خود را داوطلبانه به یک هدف خیرخواهانه خواهم رساند."
از تعهد خود به شخص دیگری بگویید. به یکی از دوستان یا اعضای خانواده مورد اعتماد خود بگویید. آنها می توانند با بررسی شما تعهدات شما را بررسی کنند.

اوقات خوبی را به تنهایی سپری کنید. اگر جویای توجه هستید ، احتمالاً سعی می کنید زمان زیادی را با افراد دیگر سپری کنید. وقت گذرانی را نیز خودتان تمرین کنید. برای اینکه هر روز یا هفته به تنهایی چطور می گذرانید ، هدف تعیین کنید.
وقتی تنها هستید ، کارهایی را انجام دهید که از آنها لذت می برید. این به تنها بودن کمک می کند احساس سرگرمی بیشتری داشته باشید. می توانید کتابها و مجلات مورد علاقه خود را بخوانید ، در پارک یا محله مورد علاقه خود قدم بزنید یا زمانی را به یک سرگرمی مورد علاقه اختصاص دهید.
ممکن است در ابتدا صرف وقت تنها بودن ناراحت کننده باشد. با این حال ، این ناراحتی را از بین ببرید و شروع به گرامی داشتن از وقت خود خواهید کرد.

پیشرفت خود را کنترل کنید. هنگامی که برای ایجاد تغییرات مثبت تمرین کردید ، زمانی را به تأمل و بررسی نحوه پیشرفت خود اختصاص دهید. این کار را می توانید با نوشتن در دفتر خاطرات، درخواست بازخورد از شخصی که به او اعتماد دارید یا صرفاً کمی وقت برای فکر کردن در روز یا هفته گذشته انجام دهید.
هرچه پیشرفت می کنید با خود مهربان باشید. ایجاد تغییرات بزرگ در خود یک شبه اتفاق نمی افتد.
خود را به خاطر هرگونه تغییر مثبت تحسین کنید. برای کاری که انجام داده اید به خود اعتبار دهید. با خود بگویید: "کارتان عالی است! شما واقعاً در این کار تمام تلاش خود را کرده اید و این نتیجه می دهد."

به دنبال ریشه رفتارهای جلب توجه خود باشید. شناسایی دلیل جلب توجه می تواند به شما کمک کند تا با ریشه اصلی رفتارهای خود مقابله کنید. به عنوان مثال ، ممکن است احساس عدم کفایت داشته باشید ، ممکن است در تنها ماندن مشکل داشته باشید ، یا اینکه احساس کنید در زندگی خود به اندازه کافی کار نمی کنید. مقابله با این مسائل به شما کمک می کند تا بر تمایلات جلب توجه خود غلبه کنید.
همچنین می توانید با یک درمانگر صحبت کنید که می تواند به شما در شناسایی مسائل اساسی خود کمک کند.

روش ۳

یافتن سیستم پشتیبانی

به دوستان و خانواده اعتماد کنید. کسی را پیدا کنید که بدانید با شما صادق است. آنها همچنین باید کسی باشند که شما را دوست داشته باشند.
شخصی را انتخاب کنید که به طور منظم می بینید یا با او تعامل دارید. به این ترتیب ، آنها می توانند رفتارهای شما را به طور منظم تر مشاهده کنند.
اطمینان حاصل کنید که فرد تمایل دارد مواردی را به شما بگوید که ممکن است تمایلی به شنیدن آنها نداشته باشید.
اطمینان حاصل کنید که فرد قادر است مهربان و دلسوز باشد ، حتی هنگام به اشتراک گذاشتن مواردی که ممکن است حیاتی به نظر برسد.

یک ارزیابی صادقانه بخواهید انواع رفتارهای مورد نگرانی خود را به آنها اطلاع دهید. از آنها بخواهید که مراقب شما باشند. آنها همچنین می توانند به شما بگویند که آیا آنها فکر می کنند واکنشهای احساسی شما نسبت به موقعیتها چشمگیر یا بیش از حد هستند .
اگر نمی دانید کدام رفتارها را جستجو کنید ، می توانید به راحتی به شخص بگویید که نگران این هستید که یک جویای توجه هستید. از آنها بخواهید رفتارهای منعکس کننده آن را به شما نشان دهند.
همچنین می توانید از فرد س سوال کنید که آیا قبلاً کاری را انجام داده اید که به نظر می رسد جلب توجه است.

به یک گروه پشتیبانی بپیوندید. رفتار جلب توجه اغلب با رفتار اعتیاد آور و تیپ های شخصیتی همراه است. اگر با هر نوع اعتیادی دست و پنجه نرم نکنید ، عضویت در یک گروه منطقی نخواهد بود. با این حال ، اگر از سایر اعتیاد ها یا رفتارهای اجباری در خود آگاهی دارید ، پیوستن به یک گروه پشتیبانی را در نظر بگیرید.
اعتیاد رایج که غالباً با جلب توجه همراه است اعتیاد به الکل ، سو مصرف مواد مخدر است.
جویای توجه لزوما به این معنی نیست که در معرض خطر بیشتری برای اعتیاد هستید.

به درمان بروید. اگر فرد یا گروه خاصی برای کمک به شما نیست ، ممکن است بخواهید یک درمانگر پیدا کنید. درمانگران می توانند به شما کمک کنند تا از طریق رفتارهای جلب توجه و همچنین موارد اساسی که منجر به آنها شده است ، کار کنید.
می توانید برای جلسات فردی به دنبال یک درمانگر باشید یا ببینید آیا آنها یک گروه درمانی دارند که برای شما منطقی باشد.
می توانید لیست های مربوط به درمانگران محلی را به صورت آنلاین پیدا کنید. بسیاری از سایت ها از مشخصات هر درمانگر برخوردار خواهند بود. می توانید ببینید که آیا آنها تمرکز خاصی دارند یا تجربه برخورد با مشکلات خاص شما را دارند.
..