علائم اوتیسم در کودکان دو ساله

۱۴۰۰/۶/۲۹

آیا اوتیسم بر ماهیت زندگی کودکان مبتلا تأثیر می گذارد؟ در شرایط عادی ، کودکان دو ساله دارای انرژی فوق العاده ای برای انجام بسیاری از فعالیتها مانند بازی ، استفاده از زبان و برقراری ارتباط با دیگران برای برآوردن نیازها به جای توسل به علائم هستند ، و هنگامی که شروع به یادگیری واژگان می کند ، آن را برای یک بار دیگر تکرار می کند. مدت کوتاهی و سپس آن را در جملات جدید دوباره شکل می دهد ، و در برخی از کودکان مشاهده شده است که در مهارت های اجتماعی ، ارتباطات و رفتارهای عاطفی نقص هایی وجود دارد و این الگوها هشدار اولیه ای برای اختلالات اوتیسم در کودکان است ، و برخی علائم اوتیسم شامل موارد زیر است:

در موارد شدید اوتیسم در کودکان ، ممکن است کودک نتواند تماس چشمی را بیاموزد و با دیگران صحبت کند ، اما برخی هستند که می توانند به طور عادی با جامعه اطراف زندگی کنند.


otism


علائم رفتاری

علت عدم تماس چشمی بین بیمار و اطرافیان او چیست؟ اغلب الگوهای رفتاری در کودکان مبتلا به اوتیسم بصری است ، زیرا متفاوت از رفتارهای معمولی سایر کودکان آلوده نیست ، بنابراین والدین باید این رفتارهایی را که تصاویر زیر را نشان می دهند ، تشخیص دهند:

رفتارهای فیزیکی غیرمعمول مانند تکان خوردن ، ضربه زدن به انگشتان و وزوز برای آرامش خود و حفظ تمرکز .
عدم تماس چشمی در حین مکالمه.
او ممکن است به سرش ضربه بزند و چنین رفتارهای مضر باید توسط والدین کنترل شود.
مشکل در تمرکز و درک سریع گفتار.
ایجاد سر و صدا و مزاحمت ، معمولاً به دلایلی.

دانشمندان می گویند دلیل عدم تماس چشمی راهی است که بیمار به دلیل بیش فعالی مغز انجام می دهد که در پاسخ به احساس ناخوشایندی که ممکن است در معرض آن قرار گیرد ایجاد می شود.

مشکلات در برقراری ارتباط با دیگران

آیا برای والدین آسان است که بفهمند فرزند تحت تأثیر آنها چه می خواهد؟ مشکلات اجتماعی یکی از شایع ترین علائم در کودکان مبتلا به اوتیسم است و نمونه هایی از مسائل اجتماعی مربوط به اوتیسم عبارتند از:

وقتی نام او در 12 ماهگی شنیده می شود پاسخ نمی دهد.
او دوست دارد تنها بازی کند.
او علاقه ای به برقراری ارتباط با دیگران ندارد و اگر این کار را انجام دهد ، برای اهداف شخصی خودش است.
معنای محدودیت های فضای شخصی دیگران را درک نمی کند.
از تماس فیزیکی خودداری می کند.
درک احساسات دیگران برای او دشوار است.

والدین برای درک رفتار اجتماعی کودک مبتلا به اوتیسم ، خواه با نشان دادن احساسات خود ، حساسیت بیش از حد به چیزها ، یا افسردگی تلاش می کنند .

مشکلات گفتاری

آیا مشکلات گفتاری بر توانایی کودک در بیان غم یا شادی تأثیر می گذارد؟ الگوهای ارتباطی و گفتاری کودکان مبتلا به اوتیسم متفاوت است ، زیرا 40 درصد از آنها اصلاً با اطرافیان خود صحبت نمی کنند و مشخص شد که حدود 25 تا 30 درصد از کودکان توانایی بیان برخی کلمات را در سنین بالا دارند. از برجسته ترین مشکلات گفتاری در کودک مبتلا :

سطح پایین مهارتهای زبانی و گفتاری.
چندین عبارت شنیدنی را بارها و بارها در یک نمایش شبیه به پژواک تکرار کنید.
ضمایر معکوس ، به عنوان مثال "شما" را به جای "من" و برعکس بگویید.
او با پاسخ هایی که مربوط به سوال مطرح شده نیست پاسخ می دهد.
با صدای رباتی مانند یا به سبک آهنگ صحبت می کند.

کودک مبتلا در بیان احساسات خود و درک عبارات دیگران با مشکل مواجه است و گاهی اوقات ممکن است حالات چهره او با آنچه او می گوید مطابقت نداشته باشد ، مانند لبخند زدن در حالی که چیزی ناراحت کننده می گوید.

علائم اوتیسم برای همه سنین

آیا علائم اوتیسم برای همه مبتلایان یکسان است؟ علائم اوتیسم در میان کودکان و سایر گروه های سنی در بزرگسالان مشابه است ، که همه آنها حول فعالیت و رفتار ارتباطی اجتماعی است و شایع ترین علائم در بزرگسالان عبارتند از:

مشکل در شروع گفتگو.
مشکل در ایجاد روابط اجتماعی و دوستی ها.
ناراحتی هنگام نگاه کردن و تماس چشمی.
پرداختن مکرر به یک موضوع خاص و ذکر آن به همان شیوه مونولوگ.
ناراحتی بیش از حد در مورد صدا یا بو.
تنهایی را ترجیح می دهند .
مشکل در تفسیر حالات و جزئیات صورت.

اگرچه علائم مشترکی وجود دارد ، اما علائم لزوماً برای همه افراد مبتلا یکسان نیست ، زیرا ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد.

تشخیص اوتیسم در کودکان

آیا آزمایشات آزمایشگاهی خاصی برای تشخیص اوتیسم وجود دارد؟ تشخیص زود هنگام اوتیسم در کودکان کمک قابل توجهی به مدیریت مورد ، اما آن است آسان نیست برای دکتر به انجام تشخیص مناسب، به عنوان مثال هیچ تست های آزمایشگاهی که از آن وجود دارد به ارزیابی وضعیت ، بنابراین رفتار دکتر از کودک، به عنوان خوبی به عنوان مجموعه ای از سوالات که می تواند برای افراد بیمار مطرح شود ، توجه کنید ، از جمله:

آیا کودک شما در 6 ماهگی لبخند زد؟
آیا او حالات چهره ای را که در 9 ماهگی دیده بود ، عمل کرد؟
آیا رفتارهای غیرمعمول تکرار می شود؟
آیا هنگام تماس چشمی بین شما و کودک مشکلی ایجاد می شود؟
آیا او به خوبی با مردم ارتباط برقرار می کند؟
آیا آنها نسبت به تلاش برای جلب توجه اطرافیان واکنش نشان می دهند؟
آیا او به نور ، سر و صدا یا گرما حساسیت دارد؟
آیا او مشکل هضم یا مشکل خواب دارد؟

نقش والدین کودک مبتلا مهمترین نقش در شروع تشخیص و درمان اوتیسم است ، زیرا مادر متوجه عدم تعادل در رشد فرزند خود ، الگوهای رفتاری عجیب مانند تمرکز بیش از حد روی یک عروسک خاص و اجتناب از دیداری و تعاملی می شود. دکتر کونی کساری ، متخصص علوم رشد کودک در دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس می افزاید: با والدین خود تماس بگیرید و با اطرافیان خود تماس بگیرید: والدین می ترسند که کودک قبل از دو سالگی دچار اوتیسم شود و تشخیص علائم در سال دوم زندگی او انجام شود ، اما در این سن هیچ علامتی ظاهر نمی شود ، بلکه بعد از آن ظاهر می شود .

هنگام درمان ، دیدگاه پزشکان متفاوت است ، اما همه آنها از نظر بالینی قابل استفاده هستند ، با هدف یافتن راه حلی برای مشکل اصلی ، یعنی اوتیسم ، اما موضوع با تشخیص زودهنگام فرزندشان از والدین شروع می شود. و سپس پزشکان با تمام دیدگاههای ارائه شده و مورد مطالعه بالینی برخورد می کنند تا درمان را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنند. والدین و وضعیت تشخیص داده شده کودک.

پزشکان تشخیص اختلالات اوتیسم را دشوار می دانند. این به این دلیل است که هیچ آزمایش آزمایشگاهی برای کمک به تشخیص وجود ندارد ، بنابراین پزشک به سابقه پزشکی و رفتار کودک تکیه می کند .

چگونه کودک مبتلا به اوتیسم را از سایر کودکان تشخیص دهیم؟

آیا اوتیسم ماهیت فعالیت اجتماعی کودک را تعیین می کند؟ اوتیسم یک اختلال است که در اوایل کودکی قبل از رسیدن کودک به 3 سالگی ظاهر می شود و تشخیص آن معمولاً دشوار است ، اما می توان بین کودکان مبتلا به آن را از کودکان دیگر تشخیص داد ، زیرا علائم اوتیسم بر مشکلات در کودکان متمرکز است. ارتباط تصویری و شفاهی ، علاوه بر تپش قلب و عدم فعالیت ها و فعالیت هایی که سایر کودکان در این سن به آن علاقه دارند .

کودکان مبتلا به اوتیسم در تعامل اجتماعی و ایجاد روابط و دوستی مشکل دارند ، در حالی که اکثر کودکان بدون اوتیسم چنین مشکلاتی را تجربه نمی کنند.
..