نه واقعیت جالب در مورد فرزندان آخر

۱۳۹۹/۱۱/۶
از بیشتر بچه های اول سوال کنید که مادر و پدر چگونه با بچه ی آخر خانواده رفتار می کنند و مطمئناً شکایات زیادی را خواهید شنید. آنها ناز پروده اند! لوس هستند! اما آیا واقعیت دارد؟ آیا واقعاً با فرزند آخر خود متفاوت رفتار می کنید؟

آیا کوچکترین فرزند خانواده با خواهر و برادرشان تفاوتی دارد؟ و آیا به دلیل ترتیب تولد است ، یا اگر آنها اول به دنیا می آمدند همان بچه بودند؟ به نظر می رسد که علم در مورد آنچه که فرزند آخر متولد شده حرف های زیادی برای گفتن دارد:

۱.
نه واقعیت جالب در مورد فرزندان آخر
. آنها بیشتر مستعد چاقی هستند. هنگامی که محققان در کپنهاگ وزن کودکان را بر اساس ترتیب تولد بررسی کردند ، دریافتند که آخرین فرزند متولد شده به احتمال زیاد در یک خانواده چاق است.

۲. خلاق ترند. حداقل وقتی نوبت به مشاغل می رسد! مطالعه انجام شده توسط CareerBuilder نشان داد كه كوچكترین فرزندان یك خانواده تمایل به انتخاب مشاغلی مانند هنر / طراحی / معماری ، ویرایش / نوشتن ، فن آوری اطلاعات یا فروش دارند.

۳. راحت تر زندگی می کنند. هنگامی که اقتصاددانان از دانشگاه دوک و دانشگاه واشنگتن به قوانین والدین و ترتیب تولد نگاه کردند ، آنها قوانین ، نظارت والدین و عواقب ناشی از رفتارهای نادرست را کاهش دادند ، زیرا سخت گیری والدین کاهش می یابد.

۴. آن ها هوش کمتری دارند. هنگامی که دانشمندان دانشگاه اسلو به نمره ضریب هوشی مردان نگاه کردند ، دریافتند که احتمال بهره هوشی متولدین اول در نوزادان بالاتر از نوزادان دوم است. چه اینکه ، احتمالاً ضریب هوشی متولدین دوم نسبت به نوزادان سوم بیشتر است!

۵. آن ها سرکش هستند.روانشناس فرانک سلووی ، نویسنده کتاب متولد شده تا عصیان ، دلیل آن را یافته است! مطالعات وی نشان داده است که نوزادان متولد شده بیشتر از قوانین والدین پیروی می کنند ، در حالی که خواهر و برادر کوچکتر آنها ، علیه آنها شورش می کنند!

۶. در معرض خطر بیشتری از بیماری ها هستند.دانشمندان هر چه بیشتر در حال بررسی چگونگی تأثیر سن بالای پدر در هنگام بارداری بر روی کودک هستند ، بیشتر می یابند! از نظر فنی داشتن یک پدر مسن بر هر کودکی که از یک فرزند به دنیا می آید تأثیر می گذارد - اما از آنجا که او از نظر فنی از آخرین فرزند خود بزرگتر است ، خطرات برای نوزاد آخر بیشتر است. از بین این بیماری ها در کوچکترین کودکان کدتم شیوع بیشتری دارد؟ آکندروپلازی، نوعی کوتولگی.

۷. در معرض خطر کمتری برای ابتلا دیابت هستند. محققان در آکسفورد خبرهای بدی را برای نوزادان متولد شده که بیشترین خطر ابتلا به دیابت را دارند ارائه دادند ، اما آن ها دریافتند که با افزایش ترتیب تولد خطر کاهش می یابد (به عبارت دیگر ، این برای نوزاد شماره دو کمتر است ، حتی برای نوزاد شماره سه و غیره کمتر است).

۸. آنها به همان اندازه خواهر و برادرشان صحبت می کنند. تا به حال به شما اخطار داده شده است که فرزند آخر شما بعداً صحبت خواهد کرد زیرا بچه های بزرگتر به جای او صحبت خواهند کرد؟ درست نیست! دانشمندان در واقع دریافته اند كه كودكان كوچكتر باید بیشتر تلاش كنند تا در گفتگوهای خواهر و برادر بزرگتر خود گنجانده شوند - و آنها "در مهارت های گفتگوی خود پیشرفته ترند".

۹. آنها به همان اندازه بقیه بی عاطفه هستند. اگر فکر می کنید فرزند کوچک شما همدل تر است ، چون خواهر و برادر بزرگتر آن ها همیشه در خانه رئیس هستند ، این فقظ تصور شما خواهد بود. از آنجا که دانشمندان می گویند این درست نیست - در حقیقت ، مشخص شد که ترتیب تولد هیچ تاثیری در چگونگی انجام یا همدلی کودک ندارد.
..